ساوه 125  - مجموعه آموزش شهری  و صنعتی آتشنشانی

ساوه 125 - مجموعه آموزش شهری و صنعتی آتشنشانی

با مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات HSE - NFPA - NFSI آتش نشانی - امداد و نجات ساوه
ساوه 125  - مجموعه آموزش شهری  و صنعتی آتشنشانی

ساوه 125 - مجموعه آموزش شهری و صنعتی آتشنشانی

با مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات HSE - NFPA - NFSI آتش نشانی - امداد و نجات ساوه

نکات ایمنی در شرایط سرما و بارش زمستانی

نکات ایمنی در شرایط سرما و بارش زمستانی

 

در صورت استفاده از وسیله نقلیه شخصی ، حتماً به داشتن زنجیر چرخ و سایر وسایل ضروری خودرو اطمینان داشته باشید و بعد از چک کردن تجهیزات خودرو اقدام به رانندگی کنید.

هوای سرد، رطوبت، وزش باد و خستگی مفرط چهار عامل مهم در سرمازدگی هستند پس خود را در مقابل آنها ایمن کنید.

از مسیرهای با شیب تند سنگی و یخ زده با دقت و احتیاط و با حواس جمع عبور نموده و از کمک به یکدیگر غافل نشوید.

در صورت رانندگی در مسیر های خارج از شهر حتما ً لباس گرم و خوراکی همراه داشته باشید

در صورتی که لباستان در اثر قرار گرفتن در محیط خیس شد ، سریعاً لباسهایتان را در محیطی امن و بدون سرما عوض کنید.

در صورت سرمازدگی کودکان ، حتماً کودک را به محلی مسقف برده، همه لباس‌های خیس او را درآورید زیرا گرمای بدن او را می‌گیرند. بدن کودک را در آب گرم  (42-40 درجه سانتی‌گراد) فرو کنید تا موقعی که حس بدنشان دوباره برگردد.

در شرایط بحرانی با حفظ خونسردی ولی با سرعت عمل بیشتر به نقطه امنی بروید یا اگر ممکن است برگردید.

استفاده از هرگونه بخاری با سوخت فسیلی اعم از دودکش دار و بدون نیازبه دودکش در حمام غیر مجاز است.استفاده از بخاری‌های بدون نیاز به دودکش در اتاق خواب بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 1-ISIRI7268 مجاز نیست.توصیه می‌شود از نصب بخاری‌های زمینی دودکش دار در اتاق‌های با مساحت کمتر از 12 متر مربع پرهیز شود و در صورت نصب، هوای مورد نیاز بخاری از زیر درب اطاق تامین و تهویه شود.استفاده از بخاری‌های دیواری دودکش دار و شومینه در اتاق غیر مجاز است.توصیه می‌شود در همه مکان‌هایی که وسایل گازسوز استفاده می‌شود، برای افزایش ضریب ایمنی محل، از سنسورهای حساس به گاز co استفاده شود.

در صورتی که در مکانی خارج از شهر در میان برف و سرما گیر افتادید ، سعی کنید گوشی همراه خود را در جیب گرم نگه دارید و فقط برای تماس های ضروری با مامورین امدادی از آن استفاده کنید ، زیرا در دمای پایین گوشی به راحتی خاموش میشود.

در فصل سرما توصیه می‌شود دریچه کولر بسته شود، زیراکانال کولر به علت داشتن ارتفاع و قطر بیشتر نسبت به دودکش ساختمان، عمل دودکشی قوی تری انجام می‌دهد و می‌تواند به عنوان دودکش عمل کند و جریان خروج دود از دودکش به صورت معکوس انجام شود.
این عمل به ویژه هنگامی که منافذ ورود هوا به داخل فضای بنا مسدود باشد بهتر و راحت تر صورت می‌گیرد و می‌تواند در حالت جریان معکوس یعنی عمل ورود هوا از دودکش و خروج حرارت و محصولات احتراق از کانال کولر صورت گیرد.

آیا قراردادن سر دودکش در داخل ظرف آب عمل درستی است؟
خیر، در این حالت به هیچ عنوان محصولات حاصل از احتراق نه جذب آب شده و نه در آن حل می‌شود و با این عمل محصولات احتراق شامل co و co2 یا از طریق بخاری و یا از طریق دودکش در محیط پخش می‌شود که این عمل بسیار خطرناک است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.