ساوه 125  - مجموعه آموزش شهری  و صنعتی آتشنشانی

ساوه 125 - مجموعه آموزش شهری و صنعتی آتشنشانی

با مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات HSE - NFPA - NFSI آتش نشانی - امداد و نجات ساوه
ساوه 125  - مجموعه آموزش شهری  و صنعتی آتشنشانی

ساوه 125 - مجموعه آموزش شهری و صنعتی آتشنشانی

با مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات HSE - NFPA - NFSI آتش نشانی - امداد و نجات ساوه

توپ اطفای حریق Rufo

توپ اطفای حریق Rufo

Rufo Fire Extinguisher Ball

آتش‌سوزی یکی از حوادث غیرمترقبه‌ای است که همواره برای انسان خسارت‌های مالی و جانی به بار آورده است. ما همواره برای جلوگیری از بروز این حادثه، اقدام به رعایت اصول ایمنی و کنترلی همچون بازدید شیرهای گاز و تابلوهای برق، دور نگه‌داشتن مواد آتش‌زا از حرارت و نور مستقیم آفتاب و خارج کردن این مواد از دسترس کودکان و اعمالی نظیر این کرده‌ایم. خرید ابزارهای اطفای حریق و کنترل آتش‌سوزی از دیگر اقداماتی است که می‌توان برای جلوگیری از انتشار حریق انجام داد. کپسول‌های اطفای حریق از بارزترین این کالاها به شمار می‌آیند. اما مشکل این کپسول‌ها که در سایزهای مختلف در بازار موجود است، نیاز به حضور فردی برای استفاده از کپسول است. این مورد باعث کند شدن روند کنترل آتش می‌گردد. بنابراین باید به دنبال وسیله‌ای بود که در کنار قابلیت‌های کپسول آتش‌نشانی خللی در کنترل آتش‌سوزی ایجاد نکند.
کشور آلمان با استفاده از یک فن‌آوری جالب، اقدام به طراحی یک وسیله برای کنترل آتش، در کمترین زمان ممکن کرده است. این وسیله، توپ ضد حریق است. شرکت Rufo با تولید این توپ با وزن بسیار مناسب 1.3 کیلوگرم و روکش پلاستیکی ضدآب، محصولی جالب را روانه بازار نمود که حتی کودکان نیز بتوانند از انتشار آتش جلوگیری نمایند. با قرار دادن این توپ در مکان‌های مناسب، به محض زبانه کشیدن اولین شعله‌های آتش در آن مکان و رسیدن دمای توپ به حدود 70 درجه سانتی‌گراد، به طور خودکار منفجر خواهد شد. انفجار این توپ با صدایی حدود 101 db (دسی‌بل) همراه است که خود هشدار صوتی مناسبی است. با انفجار این توپ، پودر داخل آن بر روی آتش به اندازه 9 مترمکعب پخش شده و مانع از انتشار آن می‌شود. این محصول قابلیت شارژ شدن ندارد. عمر مفید توپ ضد حریق 5 سال است.
کپسول ضد حریق RUFO دارای استاندارد اروپا (CE) بوده و می‌توان از آن در منزل، محل کار، خودرو، هتل، مراکز خرید، پمپ‌بنزین، پمپ گاز، انبار مواد قابل اشتعال (مواد شیمیایی، کاغذ، کارتن و .. )، مجاور کابل‌ها و تابلوهای برق، دیتاسنتر و ... استفاده کرد. همچنین این توپ را می توان در محیط‌هایی چون سقف کاذب، داخل کف کاذب، مجاور سینی کابل برق و مانند آن‌ها تعبیه کرد.

    ابعاد  : 135x135x135 میلی متر
    سایر توضیحات   : - توپ ضدحریق به شکل کروی با کاربری آسان برای تمامی سنین از بزرگسال تا کودکان- وزن توپ 1.3 کیلوگرم- توپی با قطر 13.5 سانتی‌متر و محیط 45 سانتی‌متر- عملکرد اتوماتیک در صورت 3 تا 5 ثانیه تماس با حرارت 70 درجه سانتی‌گراد- حاوی پودر اطفاء حریق که موجب پخش شدن پودر روی آتش شده و نیازی نیست حتما به آتش نزدیک شوید- دارای پایه جهت نصب روی دیوار، پیشنهاد می‌شود در ارتفاع 30 سانتی‌متری از مکان‌هایی که احتمال ایجاد آتش‌سوزی وجود دارد نصب شود- دارای دو جفت پیچ و رول‌پلاک جهت نصب- پوشش فضای 9 متر مکعب حین عملکرد- بدون نیاز به بازرسی سالیانه با طول عمر مفید 5 سال- اطفاء حریق پیش از انتشار آن- صدای عملکرد آن مانند یک هشدار برای اطرافیان است- توپ با روکش پلاستیکی ضد آب 

قیمت این توپ به نقل از سایت دیجی کالا ؛ حدوداً بین 110 تا 120 هزار تومان میباشد.

خبر تکمیلی به نقل از وارد کنند این محصول:

بزرگترین حریق ها با کوچکترین شعله ها ایجاد می شوند.حوادث دلخراشی از قبیل شین آباد ، خیابان جمهوری و یا آتش سوزی خودرو های اسکانیا همگی به راحتی قابل پیشگیری بودند.

توپ ضد حریق ، تجهیزی است بسیار جدید و کارآمد در حوزه اطفا حریق.عملکرد این محصول ، بدون نیاز به اپراتور بوده و صرفا در صورت تماس با شعله در کمتر از سه ثانیه ، به صورت اتوماتیک اقدام به اطفا حریق می نماید.

در قیاس با سایر آتش خاموش کن های مرسوم ، این محصول برای تمام گرید های آتش سوزی (A , B , C ) قابل استفاده می باشد.استفاده از آن بزرگترین حریق ها با کوچکترین شعله ها ایجاد می شوند.حوادث دلخراشی از قبیل شین آباد ، خیابان جمهوری و یا آتش سوزی خودرو های اسکانیا همگی به راحتی قابل پیشگیری بودند. توپ ضد حریق ، تجهیزی است بسیار جدید و کارآمد در حوزه اطفا حریق.عملکرد این محصول ، بدون نیاز به اپراتور بوده و صرفا در صورت تماس با شعله در کمتر از سه ثانیه ، به صورت اتوماتیک اقدام به اطفا حریق می نماید. در قیاس با سایر آتش خاموش کن های مرسوم ، این محصول برای تمام گرید های آتش سوزی (A , B , C ) قابل استفاده می باشد.استفاده از آن نیازی به تخصص نداشته و شکل و فیزیک آن به گونه ای است که هر شخص با هر سن به راحتی می تواند از آن استفاده کند. بر خلاف آتش خاموش کن های مرسوم ، به راحتی قابل انتقال بوده و نیازی به شارژ سالیانه ندارد.با استفاده از این محصول نیازی به نزدیک شدن به آتش نخواهد بود. نیازی به تخصص نداشته و شکل و فیزیک آن به گونه ای است که هر شخص با هر سن به راحتی می تواند از آن استفاده کند.

بر خلاف آتش خاموش کن های مرسوم ، به راحتی قابل انتقال بوده و نیازی به شارژ سالیانه ندارد.با استفاده از این محصول نیازی به نزدیک شدن به آتش نخواهد بود.

فصل سرما ، نیاز به گرما و ...
راهکاری جدید جهت پیشگیری از انتشار حریق
زمان حریق را می توان به دو مرحله تقسیم کرد. مرحله اول،مرحله جرقه ( Ignition Phase ) است. مرحله تولد حریق، که. دراین زمان، شعله زبانه کشیده و گسترش می یابد و لایه دود به سمت سقف حرکت می کند. این مرحله، عموما 5 تا 01 دقیقه طول میکشد و اگر در این زمان آتش مهار شود، افراد شانس خوبی برای نجات دارند و حتی ممکن است زمان برای مقابله با منبع حریق نیزدر اختیار باشد.
مرحله دوم، مرحله شعله ) Flame Phase ( نامیده می شود؛ دراین مرحله، درجه حرارت دود چنان بالا می رود که شانس چندانی برای نجات انسان ها نیست. درجه حرارت تا 0111 درجه سانتیگرادنیز می رسد و آتشنشانان برای تخلیه افراد، دچار مشکل می شوند.
در این زمان، باید برای جلوگیری از انتشار آتش تمهیداتی اندیشیده شده باشد.استفاده از کپسول های آتش خاموش کن، یکی از روش های مرسوم است، اما این روش، دارای معایبی جدی است.
سنگینی کپسول، احتیاج به آموزش و تمرین و دسترسی به آنان نیز در شرایطی که در حلقه یا کانون حریق باشند، غیر ممکن می نماید. در ضمن برای استفاده از این وسایل نیز باید به اندازه کافی به کانون حریق نزدیک شد. روش های دیگر مانند استفاده از سنسور )حس گر( و آب پاش های سقفی نیز به علت قیمت و شیوه اجرا، برای واحدهای کوچک و متوسط مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی مقرون به صرفه نیست.
توپ اطفا حریق، یکی از خلاقیت های بشری است. استفاده از آن ساده و نتیجه اش، سریع و موثر است. توپ اطفا حریق، از نظر ظاهری کوچکتر از توپ پلاستیکی فوتبال است و کمتر از یک و نیم کیلوگرم وزن دارد. پودر آن محصول کارخانه Chemguard ایالات متحده بوده و جهت استفاده از آن فقط کافیست در زمان آتش سوزی، این توپ را به طرف کانون حریق پرتاب نمود.. در مجاورت حریق و پس از 3 ثانیه، توپ منفجر شده و ذراتی را در محوطه ای به مساحت 4 متر مربع پخش می کند که سبب اطفا سریع آتش می شوند.
این توپ را می توان در محل های مستعد حریق، مانند فیوزها، تابلوهای برق، انبارها نیز نصب کرد تا در غیاب افراد و در زمان بروز آتش سوزی، خود به خود عمل کرده و حریق را در نطفه خفه کند استفاده از این محصول به ویژه در اماکنی که امکان حضور دائم اپراتور در آن وجود ندارد و در زمانهایی که محل خالی از سکنه است ) نیمه شب( توصیه می شود.کاربری آسان این محصول ، استفاده از آن را حتی برای کودکان در کلاس های اموزشی و در مناطق دور افتاده نیز میسر می نماید.
این توپ توانایی اطفا حریق ناشی از مواد معمولی، مواد و مایعات محترقه و برق را داراست.انفجار توپ فقط سبب پراکنده شدن ذرات خاموش کن در فضای حریق میشود و به افراد و اشیایی که حتی در فاصله 01 سانتیمتری قرار دارند، کوچکترین آسیبی وارد نمی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.