ساوه 125  - مجموعه آموزش شهری  و صنعتی آتشنشانی

ساوه 125 - مجموعه آموزش شهری و صنعتی آتشنشانی

با مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات HSE - NFPA - NFSI آتش نشانی - امداد و نجات ساوه
ساوه 125  - مجموعه آموزش شهری  و صنعتی آتشنشانی

ساوه 125 - مجموعه آموزش شهری و صنعتی آتشنشانی

با مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات HSE - NFPA - NFSI آتش نشانی - امداد و نجات ساوه

توصیه ها و هشدارهای ایمنی در خصوص استفاده از یخچال

توصیه ها و هشدارهای ایمنی در خصوص استفاده از یخچال

یخچالها بیشتر از همه وسائل برقی بکار می روند ولی کمتر عیب می کنند ولی در آب و هوای مختلف اشکالاتی بوجود می آید. هر چند اغلب مردم توجهی به کیفیت کار ی خچال یا فریزرشان ندارند . در مدرن ترین یخچالها کمپرسور و موتور با هم هستند بدون اینکه قسمت های متحرک مشخص باشد ولی بطور مداوم بایستی روغنکاری بشوند.
معمولا موتورها از نوعی هستند که یک اتومات (فرمان خودکار ) دارند و وقتی که سرعت لازم پیدا می کند سیم پیچ کم کی قطع می شود . یک کلید رله و خارج ا ز ظرفیت بطور جداگانه وجود دارند که قابل سرویس هستند و دستگاه موتور را کامل میکنند سیستم یخچالهای مدرن یک کمپرسور پلمپ شده دارند که پمپ آن فشار گاز را تبدیل میکند.
مبدل گرمایی شامل لوله ناز ک و خط کشش یکی دیگر از قطعات یخچال می باشد . دستگاه تبخیر شبکه دیگری از یخچال است که شامل یک صفحه سرد کننده در قسمت نگهداری غذا و یک تبخیر کننده در قسمت انجماد می باشد . این دستگاه به تنظیم صحیح درجه حرارت طبقه های مختلف یخچال نیز کمک میکند.
هر قسمت مهم یخچال مثل کمپرسور یا موتور احتیاج به سرویس دارند که شما نمیتوانید درمنزل اینکار را بکنید.
در بعضی مواقع قطعات گارانتی (تضمین شده ) هستند و د رنتیجه شما بایستی قطعات فوق را به مراکز تعمیر یخچال بفرستید ولی در صورت خراب شدن کمپرسور یا موتور بایستی آنها را عوض کرد که در زیر شرح داده میشود.
عمر یخچال بایستی در حدود 15 تا 20 سال باشد . عیوبی که برای یخچال پیش می آید از قبیل شکستگی قطعات ، قسمتهای مکانیکی و غیره می باشد . مشکلات الکتریکی اغلب مربوط به برق شهر میشود که با کمپرسور مطابقت ندارد . مثلأ اگر افت ولتاژ 110 ولت شود ممکن است باعث سوختن موت ور شود . اگر بار مدار زیاد باشد وقتیکه یخچال عمل می کند سبب سوختن فیوز میشود.
عیوب کلی معمولأ با ایجاد صدای ناهنجار که به گوش میرسد بوجود میایند.

در ولتاژ پایین کلید رله ای تیک تیک میکند و باعث صدای موتور میشود.
سیکل سرد کردن یخچال از کمپرسور به دستگاه ترا کم، لوله نازک ، خشک کن، مبدل گرمایی، تبخیر کننده و صفحه سرد کننده و بازگشت به کمپرسور.

نقاط اتصال به سرعت باز و بسته میشود اگر موتور روشن شود و کمی کار کند و بعداً بایستد عیب از رله است.
صدای تیک تیک پشت سر هم نشان دهنده این است که یک اتصالی در کوئل موتور وجود دارد که بعداً باعث تغییر صدای موتور می شود.
شهروندان باید توجه داشته باشند که هیچکدام از عیوب بالا در منزل رفع نمیشود بنا براین بهتر است بعد از آگاه شدن از خرابی دستگاه ، آن را برای تعمیر به دست متخصص مربوطه بسپارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.