ساوه 125  - مجموعه آموزش شهری  و صنعتی آتشنشانی

ساوه 125 - مجموعه آموزش شهری و صنعتی آتشنشانی

با مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات HSE - NFPA - NFSI آتش نشانی - امداد و نجات ساوه
ساوه 125  - مجموعه آموزش شهری  و صنعتی آتشنشانی

ساوه 125 - مجموعه آموزش شهری و صنعتی آتشنشانی

با مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات HSE - NFPA - NFSI آتش نشانی - امداد و نجات ساوه

امداد و نجات کوهستان

عملیات امداد و نجات در کوهستان به عملیات امداد و نجات و کلیه اعمالی که در یک محیط کوهستانی، جهت یافتن افراد و حفظ زندگی آنان (که در شرایط دشوار انجام می‌گیرد)، گفته می‌شود. البته این تعریف برای امداد در دیگر نواحی بمانند بیابان نیز یکسان می‌باشد.
این فعالیت‌ها بیشتر در محیط‌های نامناسب و ناهموار کوهستانی انجام می‌گیرند.
اغلب از بالگرد و سگ‌ها، جهت جستجوی کوهستان استفاده می‌شود.
ممکن است به امدادگران حرفه‌ای و گروه‌های داوطلبانه کوهستان در ازای ارائه خدمات، مبلغی پرداخت شود به طوری که این خدمات بیشتر در مناطقی با بیشترین میزان تقاضا بمانند آلپ، پارک ملی، کوهستان‌ها و پیست اسکی انجام می‌گیرد.
با این وجود در بعضی مناطق، فعالیت زیاد، آشنایی به طبیعت منطقه و افزوده بر آن، تکنیک‌های خاص و دانش محلی نیاز می‌باشد و ضرورت بکارگیری از نیروی داوطلبانه را بیش از پیش روشن می‌کند.
در حال حاضر این گروه‌ها شامل کوهنوردان محلی و راهنمای تور می‌باشند. در اغلب موارد گروه‌های حقوق بگیر إمداد در کنار إمداد گران داوطلب کار می‌کنند. به عنوان مثال یک گروه إمداد هوایی که دست مزد خود را می‌گیرد در کنار إمداد زمینی فعالیت می‌کند.
خدمات إمداد کوهستان رایگان است هر چند در بعضی کشورها دست مزد (کار مزد) خود را مطالبه می‌کنند و این خدمات رایگان نمی‌باشد.
البته در این مورد، استثنا هم وجود دارد. در کشور سوئیس که هزینه‌های إمداد کوهستان خیلی بالا است (بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار) و به مصدوم تحمیل می‌شود.
در مناطق دور دست یا کمتر توسعه یافته سامان دهی خدمات کم اهمیت است یا وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.